söndag 16 september 2012

Smoothie med jordnötssmör

Här har vi en av mina bästa vänner just nu, alltså jag menar ju inte på riktigt bästa vän, då skulle jag förmodligen vara extremt osocial ifall jag satt hemma och pratade med den här burken om kvällarna. Jag menar såklart att det är en av mina smaklökars bästa vän för tillfället, lika bra man är tydlig från början liksom...

För några veckor sedan fick jag en kväll ett otroligt sug efter jordnötter, ja det kan man ju få ibland inget konstigt med det. Men vi hade inga jordnötter hemma och jag orkade absolut inte ta hissen ner till handlaren, alldeles för jobbigt liksom. Så jag masade mig ut i köket och hittade den här burken, helt ovetandes om att vi från och med den här stunden skulle bli bästa vänner, åter igen mina smaklökars bästa vän. Eftersom jordnötssmör är riktigt äckligt att äta med sked så tänkte jag att jag skulle göra en smoothie istället. Tänkt och gjort! Smoothien blev super duper god!! Jag lovar! Jag tänkte därför dela med mig av receptet, ni kommer tacka mig:

Smoothie med jordnötssmör

1 banan
1,5 - 2 dl yoghurt/mjölk/kesella
1 näve frusna halon
2 msk jordnötssmör UTAN SOCKER!!!

Mixa allt i en mixer. Släng dig i soffan med en bra bok och njut! Eller ta med dig till jobbat som mellis, bara du njuter.

3 kommentarer:

  1. Googlade bara runt efter smoothie, hittade denna, fy va gooooood den var! Tack!

    SvaraRadera
  2. ar det viktigt att jordnöttssmöret ar utan socker??????? mitt ar med socker...

    SvaraRadera